A glikémiás index rejtelmei

vasarytamasalapitvany.hu: Glikémiás index VS. inzulin index NAGYON ÉRDEKES!

Ma Boldog névnapot Lukrécia nevű olvasóinknak! Holnap Amália napja lesz.

A Glikémiás index elmélet alapja

Egyes szakértők szerint a testmozgás és az étrend egymásra is hatással vannak. Az éhgyomorra végzett testmozgás például növelheti az elégetett zsírok mennyiségét. A testedzés előtt fogyasztott alacsony szénhidráttartalmú ételek is hasonló hatással lehetnek, szervezetünk ugyanis a glükóz helyett zsírt éget.

A vérben lévő glükóz koncentrációja értelemszerűen sokkal magasabb a magas glikémiás indexű ételek fogyasztása után, mint az alacsony glikémiás indexű ételek esetében.

Glikémiás töltés - Fogyókúra | Femina

Az alacsony glikémiás indexű ételek fogyasztása után jelentősen nő a plazmamentes szabad zsírsavak FFA aránya a vérben. Ez jelzi, hogy a szervezet mennyi zsírt éget el. A vizsgálatok szerint az alacsony glikémiás indexű ételekben gazdag reggeli után végzett testmozgás során több zsírt égethetünk el, ezek az ételek ugyanis fokozzák a zsír oxidációját.

glikémiás index és zsírégetés sólyom zsírégetők

Emma Stevenson, a kutatás vezetője. Ez a szám arra próbál utalni, hogy milyen gyorsan szívódik fel az adott élelmiszerben lévő szénhidrát a szervezetben.

Ezek a legmagasabb glikémiás indexű élelmiszerek | Well&fit

Zsírokat, és húsokat, fehérjéket természetesen nem tartalmaznak a glikémiás index táblázatok, mert javítja- e a fogyás a vérkeringést? nincs szénhidrát. Az alacsony glikémiás indexű ételek lassan felszívódó szénhidrátokat tartalmaznak, amik hosszan tartó telítettség érzést okoznak, míg a magas glikémiás indexűek gyorsan felszívódnak.

glikémiás index és zsírégetés hogyan lehet elhízott gyerek lefogyni?

Hirtelen megemelik a vércukorszintet, és ezáltal az inzulin szintet is, de mivel gyorsan felszívódnak hatásuk nem tartós, és nem sokára leesik a vércukor szint, ami éhségérzetet okoz. A glikémiás indexet tartalmazó táblázatokban szint jelenti a szőlőcukor "felszívódási sebességét", míg a 0 szint a szénhidrátot nem tartalmazó ételek kapják. A táblázatokban az egyes élelmiszerekhez tartozó értékek kisebb mértékben eltérnek glikémiás index és zsírégetés, ennek oka lehet az, hogy a szénhidrátok felszívódási sebességében egyéni eltérések is lehetnek, például a cukorbetegeknél gyorsabb a felszívódás.

glikémiás index és zsírégetés férfi egészség top 10 zsírégetők

Általában az 55 index alatti ételek fogyasztása javasolt, a es indexig mérsékelten javasolt, az e feletti ételek fogyasztása kerülendő, illetve kisebb mennyiségben megengedett ételekkel együtt fogyaszthatóak. Sok magas rosttartalmú, alacsony szénhidráttartalmú zöldséget és gyümölcsöt kell fogyasztani Az ételeket hidegen sajtolt növényi olajokkal, például repce- illetve olívaolajjal kell elkészíteni.

A GI és az egészséges fizikum összefüggése

Fontos, hogy emellett sok fehérjét is együnk zsírszegény tejtermékek formájában: sovány húst, tojást, halat. Nem maradhatnak ki a csonthéjas gyümölcsök sem: a dióban, mogyoróban, mandulában rengeteg értékes tápanyag és növényi olaj van, amely az emberi szervezet számára a téli hónapokban különösen fontos.

glikémiás index és zsírégetés egy hét alatt elveszíti a csípőzsírt

A legkisebb mennyiségben szénhidrátokat kell bevinnünk: teljes kiőrlésű gabonatermékek, tészták, barna rizs, krumpli formájában. A bő olajban történő sütést szintén mellőzzük, helyett inkább kevés olajban, vízben pároljunk, vagy főzzünk.

Az alacsony glikémiás index és a zsírégetés

Mit mivel lehet helyettesíteni? Sok TILTOTT RECEPT kis átalakítással felhasználható a szénhidrát szegény étrendekben, csupán néhány alapanyagot kell kihelyettesíteni: liszt: teljeskiörlésű liszt, rozsliszt, zabpehelyliszt vagy szójaliszt szójatejpor búzadara: zabkorpa például tejbedarában, vagy túrógombócban zsemlemorzsa: teljes kiőrlésű lisztből készüljön, vagy zabkorpával lehet helyettesíteni pl.

Forrás: Glikémiás index és zsírégetés Életmódmagazin.

Olvassa el is