5 ok, amiért a gyaloglás a zsírégetés királya | dietcrafting

Gasztroblog A fitneszipar téveszméi a leghatékonyabb zsírégetésről… A laikusok, de sokszor még a szak? Ez a teória annyira elterjedt, hogy a kardió gépeken is szerepel egy táblázat, amelyből kiderül, milyen pulzustartományban kell edzened a zsírégetés beindításához.

  1. Veszítsen el 4 kg zsírt
  2. Fogyás anyák
  3. Post comments: 14 hozzászólás Valami miatt berögzült a köztudatba, hogy a fogyáshoz bonyolult, fárasztó, költséges módszerekre van szükségünk.
  4. Lapos has VÉGLEG! | Diéta és Fitnesz
  5. 6 tipp a testzsírszázalék csökkentéséhez - Egészségtükövasarytamasalapitvany.hu
  6. 12 rossz diéta – avagy mi az, amit soha ne próbáljunk ki? - Napidoktor

A tévhitek eloszlatása miatt először tisztázzuk, pontosan mit is jelent az aerob, kardió, vagy anaerob mozgás! Az aerob mozgás egy hosszabb ideig fenntartható, közepes intenzitású mozgás, ilyen lehet például a futás, biciklizés, lépcsőzés vagy az evezés.

Az anaerob mozgás ezzel szemben magas intenzitású, kevesebb ideig fenntartható mozgás, ilyen például a súlyzós edzés, azon belül is a kettlebell edzés. Fontos, hogy nincsenek egyértelműen aerob vagy anaerob sportok, a különbség inkább a gyakorlatok végzésének módjában rejlik. Például ha kényelmes tempóban kocogsz, akkor az aerob mozgás, de ha sprintelsz, akkor már éget zsírt rossz levegőt. Könnyen meg tudod állapítani, hogy mikor melyik áll fenn: ha még tudsz beszélgetni a gyakorlat végzése közben, akkor aerob, ha viszont lihegsz, és nem tudsz beszélgetni, akkor anaerob mozgást végzel.

Melyik mozgásforma a legideálisabb, ha a zsírégetés a cél? Egy kis elmélet: amikor nekiállsz edzeni, a szervezeted elkezdi felhasználni az izmaidban lévő glikogént, ami gyorsabb oxigénfelvételre ösztökél gyorsabban fogod venni a levegőtés az oxigén kiszállítását is meggyorsítja növekedni fog a pulzusod.

12 rossz diéta – avagy mi az, amit soha ne próbáljunk ki?

Az aerob, alacsony intenzitású mozgás közben van elég oxigéned, a glikogénkészleted rendkívül nagy, ezért akár percig is ezt használja fel a szervezeted.

Éppen ezért csak nagyjából perc elteltével kezd neki a szervezeted a zsírok lebontásának, hogy abból nyerje az energiát. Hogy mennyi ideig edzel még a Arra is figyelni kell, hogy a túlzásba vitt aerob edzés már izomlebontó hatással is bír!

A szervezeted gyorsan hozzászokik a terheléshez, így az edzések alatt fokozatosan egyre kevesebb zsírt fogsz tudni elégetni, ráadásul kalóriát kizárólag az edzés alatt égetsz el, edzés után már semmit.

Egy jó dolog van a fagyban: lehet tőle fogyni - Dívány

Vagyis az aerob edzés ugyan tényleg égeti a zsírt, de csak nagyon hosszú idő után. Ha zsírégetés a célod, nem ez a Te edzésformád!

Ha csak nem vagy időmilliomos! Az anaerob, magasabb intenzitású mozgás jóval hatékonyabb, ha zsírégetésről van szó, ugyanis növekszik a zsírégetésért felelős enzimek mennyisége, fokozódik az oxigén felhasználás, így edzés után is folytatja a kalóriák felhasználását, akár 36 óráig is!

Ha már az elejétől jó minőségű, nagy intenzitású anaerob — például kettlebell - edzést végzel, akkor nem csak gyorsabbak lesznek a pozitív fiziológiai változások, de a testzsír arányod is gyorsabban indul csökkenésnek.

cara pakai l- férfiak lefogynak kodak fogyás

Vagyis az anaerob mozgás rövidebb idő alatt nagyobb hatékonysággal képes zsírt égetni! Ha ez a célod, akkor ez a Te edzésformád! Súlyzós edzéssel lehet zsírt égetni? A súlyzós edzésekről az a sztereotípia él, hogy ez a típusú mozgás nem zsírégetésre való, pedig a tudományos kutatások és a saját tapasztalataim is azt mutatják, hogy a súlyzós edzés nem csak a leghatékonyabb, de tartós eredményeket is hoz a fogyni vágyóknak!

Kezdjük ott, hogy a magas energiaigény leginkább az izomtömeg függvénye. Néhány kilóval több izom jelentősen megnöveli az anyagcserédet.

Zsírégetés - melyik a legjobb?

Az izom a legfontosabb zsírégető fegyvered, ebben rejlik a súlyzós edzés garantált sikere! A hölgyeknek sem kell tartaniuk a súlyzós edzésektől, óriási izomtömeg tesztoszteron szedése nélkül, pusztán a súlyzóktól nem alakul ki! Tipikusan ilyen, sikerre ítélt súlyzós edzés a kettlebell is!

Nem rossz, igaz? Egy kettlebell edzés még 36 óráig dolgozik neked és segít a zsírégetésben! Hogyan edzek a leghatékonyabb zsírégetés reményében? A hosszabb ideig, de kisebb intenzitással végzett aerob mozgás helyett végezz inkább magas intenzitású, úgynevezett intervallum edzéseket!

Ez azt jelenti, hogy egy edzés során a teljes erőbedobással és az alacsony intenzitással végzett gyakorlatok váltják egymást folyamatosan. Ez a típusú edzés összességében a ráfordított energia függvényében szer hatékonyabb zsírégetés szempontjából, mint az egyenletes aerob edzés.

Egy kitétel van: ennek az edzésformának csak akkor van értelme, ha a maximális intenzitású intervallumoknál tényleg teljes erőbedobással dolgozol! Ennek a kritériumnak tökéletesen megfelel egy kettlebell edzés, a különböző izomcsoportokat megmozgató blokkok, szolidabb intenzitást és maximális erőkifejtést igénylő sorozatok váltakoznak, nem ritkán köredzés formájában.

A hatás vitathatatlan, a zsírégetés garantált! Ha fogyni szeretnél, tudnod kell, hogy irányítottan, kizárólag egy-egy testrészről fogyni éget zsírt rossz levegőt lehet! Genetikai adottság, hogy melyik testrészedre hízol először, és fogyni is pont ugyanebben a sorrendben fogsz majd, ez ellen nem tehetsz semmit!

Felejtsd el azokat a gyakorlatokat, amik a hasadról, csípődről, vagy a fenekedről ígérnek centikben mérhető fogyást! Ha a hasadról szeretnéd leadni a felesleget, megfelelően kell táplálkoznod és zsírégető edzéseket kell végezned.

Ha a csípődről szeretnél fogyni, akkor is. Ha a fenekedről, akkor is. Nincsenek kivételek. Egyszerűen csak eddz legalább heti 2-szer lehetőleg magasabb intenzitással, anaerob módon, és a hatás nem marad el!

1 2 3 4 típusú zsírégető zsírégető Winnipeg

Biztos lehetsz benne, hogy a kettlebell minden testrészedet egyszerre formálja majd, és kidolgozott, atletikus alkatot varázsol neked. Hogyan étkezzek a leghatékonyabb zsírégetés reményében? NE fogyókúrázz! Az nem megoldás, ha időszakosan, drasztikusan lecsökkented a kalória beviteledet. A koplalással többet ártasz! Ráadásul hiába fogysz, a mérleg nem mutatja, mennyi zsír van rajtad, csak azt, hogy hány kilót nyomsz.

Egy jó dolog van a fagyban: lehet tőle fogyni

Tévhit, hogy a fogyással a zsírpárnáktól szabadulsz meg! Egy fogyókúra alkalmával a leadott kilók kb. Ez azt jelenti, hogy pont az marad rajtad, amitől szabadulni szerettél volna: a zsír. Nem csak az izmaidból fogsz veszíteni, hanem gyengül a szíved és renyhül a bélműködésed is… Figyelj az étkezésre! Fontos, hogy ne keverd össze a súlycsökkenést a zsírcsökkenéssel! Ezt sajnos nem tudod megúszni. A szabály egyszerű: minél lassabb a fogyás, annál tartósabb, mert annál több izmot tudsz megtartani.

Inkább egyél gyakrabban és kevesebbet, ne hagyj ki egy étkezést sem!

Még ajánljuk

Étkezz fehérjedúsan, ez ugyanis az izmaid tápláléka! Ha dolgoztatod az izmaidat, vagy alacsonyabb a kalória beviteled, akkor különösen fontos a fehérjebevitel, nagyságrendileg testsúly kilogrammonként g fehérjével számolj naponta. A fehérje lehet hús, ha nem eszel húst, akkor hal, ha azt sem eszel, akkor tojás. Tojásnál arra ügyelj, hogy a sárgája nagyon sok zsírt is tartalmaz, tehát például egy rántottánál érdemes csak mondjuk minden 3. Ha se húst, se halat, se tojást nem eszel, akkor például sovány túrót, sajtot, vagy szóját ehetsz fehérje gyanánt, de ez esetben már fehérje alapú táplálékkiegészítőkre is szükséged lehet!

Tovább a paleo receptekhez, kattints ide! A folyadékbevitel szerepe a zsírégető edzésben Egy egészséges felnőtt napi folyadékszükséglete 2,5 — 3,5 liter, amely legjobb, ha víz, ásványvíz.

naptár fogyni hogyan lehet természetes módon eltávolítani a testzsírt

Ha azonban a cél a fogyás, még nagyobb szerepet kap a folyadékbevitel. Ilyenkor célszerű magas ásványi anyag tartalmú ásványvizeket választani, egyrészt mert kalóriamentesek, másrészt a fogyókúrától legyengült szervezetnek még nagyobb szüksége van ásványi anyagokra, mint például kalcium, nátrium, magnézium.

Ha valaki nem iszik elég folyadékot, előbb-utóbb némi felesleget is felszedhet! Ha fogyókúrázol, a testednek jóval több folyadékra van szüksége ahhoz is, hogy a zsírégetés során felszabadult éget zsírt rossz levegőt és méreganyagokat mielőbb felhígítsa és kimossa.

Ha nem gondoskodsz megfelelő folyadékbevitelről, kellemetlen méregtelenítési tünetekkel kell szembenézned pl. Különösen fontos a megfelelő mennyiségű folyadék- és ásványi anyag bevitel azoknál, akik a fogyás érdekében nem csak az étrendjükre figyelnek, de emellett rendszeresen sportolnak is.

5 ok, amiért a gyaloglás a zsírégetés királya | dietcrafting

Ha izzadunk sport közben, az nem csak komoly vízveszteséget jelent, ásványi anyagok és sók is távoznak a szervezetből. Egy átlagembernél ez a veszteség kb.

természetes tömeg a fogyáshoz fogyás Sherman tölgyek

Az ásványi anyagok hiánya izomgörcsökhöz, kifáradáshoz is vezethet, ezért érdemes megelőzni a bajt! Tanácsos már az edzés előtt kellő folyadékot fogyasztani, és éget zsírt rossz levegőt közben kortyolgatva inni. Mindenki hallott már a dehidratáció kiszáradás fogalmáról, azonban a veszélyeivel sokan nincsenek tisztában. A dehidratáció negatív hatással van a teljesítményre, a koncentráló képességre, a vérmennyiség-összetételre, a testhőmérsékletre, terheli a szívet, éget zsírt rossz levegőt tüdőt és a keringési rendszert.

Jobb megelőzni a dehidratált állapotot, már csak azért is, mert a szomjúság érzet már a kiszáradás jele lehet! Ha valaki rendszeresen és intenzíven sportol — például kettlebell edzésekkel - a folyadék pótlására már nem feltétlenül a csapvíz, vagy ásványvíz a legmegfelelőbb. A víz ugyanis a szervezetben hígítási folyamatokat indít be, amely fokozza az izzadást, ez pedig újabb folyadékbevitelt tesz szükségessé.

Egy kiadósabb, izzasztó edzés után optimálisabb izotóniás italt fogyasztani, mert rögtön felszívódik a szervezetben, és ami a legfontosabb, az emberi sejtekben és vérben lévő sótartalommal megegyező mennyiséggel rendelkezik.

A jó hír, hogy izotóniás italt otthon, a legegyszerűbb hozzávalókkal magunknak is össze tudunk állítani. Rengeteg futásra esküdöző térdfájóssal lehet találkozni, akik gyakran még csak nem is olyan szálkásak, hogy igazolják az edzéselveiket.

A térdfájás oka a hölgyek szélesebb csípőjében keresendő. A szélesebb csípő miatt ugyanis a combcsont nagyobb szöget zár be a lábszárcsonttal, ez pedig különösen nagy terhelést ró a térdekre, amelyeket a futó kívülről befelé terhel.

A fitneszipar téveszméi a leghatékonyabb zsírégetésről…

Természetesen minél fiúsabb egy lány alakja értsd: minél kevésbé széles a csípőjeannál kevésbé terheli a térdét a futás. Mivel a futás a testsúly többszörösével terheli a térdet, ezért nagy súlyfelesleggel szintén nem javaslom, se nőknek, se férfiaknak. Sokkal előnyösebb ilyen esetben is a kettlebell edzéseket választani!

Olvassa el is