Európai klinikai táplálkozás naplója

A top 17 mítosz az étkezésről. Friday, A mítoszok, melyek korábban csak szájhagyománnyal az edzőtermekben vagy a fitness központokban terjedtek, ma már ellepték a szociális médiát, blogokat és a különböző fórumokat is. A tanulmányok bizonyítása több időt vesz igénybe, ezért az újságírók ezeket mellőzik, helyettük gyakran igazolatlan információkat publikálnak.

Ezért mi elkészítettük legnépszerűbb mítoszainak listáját. Helyezd magad kényelembe, kezdünk! Mára azonban a média új áldozatot talált.

Az új ellenségek a szénhidrátok lettek. Évről évre népszerűbbek a szénhidrátokról és az inzulinról szóló általánosító állítások. Sokan az élelmiszerek veszélyességét a glikémiás és az inzulin index szerint ítélik meg. A koleszterin sincs megfelelően értékelve, hiszen egyoldalúan károsnak tartják.

Ennek ellenére a testünknek mindkét anyagra szüksége van, és termeli is mindkettőt. A koleszterin a pregnenolon, és olyan további hormonok előkészítésére szolgál, mint a tesztoszteron. Az inzulin feladata a glükóz visszatartása a vérben található cukorvagy felhasználni energiaképzésre.

Az inzulin az első felfedezett metabolikus hatás a női zsírveszteség közé fogyás lendkerék, egyben az első olyan hormonok közé is, melyet vizsgáltak az érzékenységgel való összefüggésben is. Már korábban rájöttek, hogy a szénhidrátok inzulin érzéketlenséget okozhatnak. Ez az állítás azonban csak a diabéteszesekre, valamint az inzulin rezisztenciával küzdőkre, valamint azokra érvényes, akik túlzott mennyiségű szénhidrátot fogyasztanak.

Látogatottság indikátor

Nem vonatkozik az egészséges emberekre, akik kiegyensúlyozottan táplálkoznak. Az igaz, hogy a modern társadalomban a túlzott szénhidrátfogyasztás nem komplikált, vagy bonyolult feladat.

metabolikus hatás a női zsírveszteség

A feldolgozott szénhidrátok általában nagyon ízletesek, és csak ritkán telítenek meg, még akkor 2 hónap elveszíti a testzsírt, ha magas a kalóriatartalmuk.

A szénhidrátok korlátozása főként a feldolgozottaké helyes megoldás lehet, ha zsírt szeretnél égetni, vagy kevesebbet szeretnél enni. De ha a szénhidrátok korlátozása miatt boldogtalan és éhes vagy, további lehetőségeket kellene megfontolnod.

A táplálkozás és a meddőség kapcsolata

Ha fogyni szeretnél, a zsírt nem szénhidrátokkal kell pótolni, vagy a szénhidrátokat zsírralhanem az a fontos, hogy a napot kalória deficittel fejezd be. Igazság: A szénhidrátok túl hosszú ideig voltak helytelenül megítélve. Azonban ha a megfelelő mennyiségekben fogod fogyasztani őket, lényegükben nem károsak. Így van ez? Évekig a hagyományos fogyás módszere a csökkentett zsírtartalmú diéta volt. Ahogy azonban gyűlnek az újabb és újabb tanulmányok, a régi igazságok már lassan megszűnnek érvényesülni.

metabolikus hatás a női zsírveszteség

Ma már tudjuk, hogy ahogy a koleszterin fogyasztása sincs egyenes összefüggésben a vér koleszterin szintjének megnövekedésével, a zsírok fogyasztása sem oka az elhízásnak. Éppen ellenkezőleg — a mindenféle zsír elkerülése veszélyes is lehet, mivel a szervezet megfelelő működéséhez omega-3 és omega-6 zsírsavakat kell bevinnünk. Mítosz az az állítás is, hogy a telített zsírsavak érrendszeri megbetegedéseket okoznak. A szervezet számára egyértelműen csak a transz zsírok a károsak.

Kis mennyiségben biztosan nem öl meg, de ha tudjátok, inkább kerüljétek el. Igazság: Ha kalória többlettel rendelkeztek, a csökkentett zsírtartalmú diéta nem járul hozzá a testtömeg csökkenéséhez, hanem csökkenti a képzett tesztoszteron mennyiségét. Omega-3 és omega-6 zsírsavakat kell bevinni, mivel nem a telített zsírsavak, hanem a túlzott mennyiségű transz zsírok okozhatnak infarktust. A fehérjéket okolják a csontok és a vesék károsodása miatt.

Megmagyarázzuk mindkét állítást egymás után.

FULL BODY FAT LOSS in 14 Days NO JUMPING - Free Home Workout Guide

Egy korábbi tanulmányban arra jöttek rá, hogy a fehérjefogyasztás összefüggésben áll a vizelet megnövekedett kalcium tartalmával, melyről azt feltételezték, hogy az idő előrehaladtával csontritkuláshoz vezet. Későbbi tanulmányok azonban bizonyították, hogy a vizeletben található kalcium gyenge prediktora csak a csontanyagnak, és a fehérje valójában védővagy minimális hatással van a csontokra.

Más korábbi tanulmány kimutatta, hogy a magas fehérjetartalmú diéták növelik a glomeruláris filtráció sebességét GFRmely a vesék glomeruláris membránjában játszódik le. Azt állították, hogy a megnövekedett GFR annak a jele, hogy a veséket stressz hatás érte. Újabb kutatás azonban kimutatta, hogy a megnövekedett fehérje mennyiség következtében nem fordul elő vesekárosodás. Igazság: A fehérje nagy mennyiségben sem káros a csontokra.

Nem károsítja a veséidet sem, ha nem küzdötök már egy meglévő betegséggel.

metabolikus hatás a női zsírveszteség

A tojás azért démonizált, mert a sárgája, mely tele van tápanyaggal, magas koleszterinszinttel rendelkezik. Ez megrémiszt? Nem szabadna, mivel a magas koleszterinszintű élelmiszerek fogyasztása az emberek többségénél nincs hatással a koleszterinszint megnövekedésére. Ráadásul a laboratóriumi kutatások folyamán nem találtak semmilyen összefüggést a tojás és az érrendszeri megbetegedések közöttcsak azon embereknél, akik már alapból hajlamossággal rendelkeznek diabétesz vagy hiperglikémia.

Igazság: A tojás kiváló fehérje, zsír és más tápanyagok forrása. Hatása a magas koleszterin és az érrendszeri megbetegedések kialakulására évekig eltúlzott volt. A rák nagyon sokat diszkutált betegség. Azonban szinte minden, amit eszünk, potenciálisan részt vehet a rák kialakulásában. Például az antioxidánsok — azok támogathatják a rákos növekedéstde megelőzhetik is — hatásuk eléggé észrevehetetlen ahhoz, hogy azt valaki megfigyelje.

A vörös hús némely összetevője — mint például a poliaromás szénhidrogének PAHsmelyek felelősek a genom megsemmisítéséért, ami a potenciális rák kialakulásának első lépése. Napjaink kutatásai arra utalnak, hogy a vörös hús rizikót jelenhet a rák kialakulása szempontjából a rossz életmódot, nem megfelelően étkező és stresszes életformát folytató emberek számára.

Ha veszteség zsír has, zöldséget csepp font 2 hét alatt, és nem dohányoztok, a vörös hús hatása nem olyan dolog, amitől tartanotok kellene.

Cytomel (T3) por

Igazság: A ráktól való félelem és a vörös hús közti összefüggés túlzott. Az egészséges életmódra való törekvés a megfelelő testsúly megőrzése, tornázás, a dohányzás elkerülése sokkal fontosabb, mint a vörös hús bevitelének ellenőrzése. Ha azonban mindezek ellenére szeretnétek elkerülni a vörös húsokat, főként a hentesáruról és a feldolgozott húsokról kellene lemondanotok. A legtöbb embernél azonban csak kis mennyiségben, vagy egyáltalán nincs összefüggés a só fogyasztása és a hipertenzió között.

Ehelyett metabolikus hatás a női zsírveszteség tanulmányok arra mutatnak, hogy a magas vérnyomás és a magas testsúly, BMI érték, között van összefüggés. A só nátrium egy alap ásvány, melynek fogyasztása létfontosságú az egészségünk számára. A probléma azonban abban rejlik, hogy egy átlagos ember az ajánlott adag kétszeresét fogyasztja. A nátriumfelesleg nem kell, hogy növelje a vérnyomást, de további egészségi problémákkal függ össze, mint a vesék károsodása és a kognitív hanyatlás megnövekedett kockázata.

Igazság: A só nátrium nem feltétlenül áll összefüggésben a magas vérnyomással, kivételt képeznek a megnövekedett só érzékenységgel rendelkező emberek. Ennek ellenére, minden, amiből felesleg van, az káros, és a nátrium sem képez ez alól kivételt. Amíg a kis mennyiségű glutén a bélrendszeri rendellenességekkel küzdőknél tényleg tüneteket hozhat elő, addig másoknál nem rögzítették a szervezet semmilyen negatív reakcióját sem.

A glutén magára vonzotta az összes figyelmet, de léteznek más vegyületek is, melyek még fontosabbak lehetnek segíts nekem a zsírtartalomban, akiknél glutén érzékenységre gyanakodnak.

A kutatók a glutén intoleranciával foglalkozó elsődleges tanulmányból később további tanulmányt végeztekmelynek eredménye az volt, hogy az irritábilis bél szindróma kialakulásáért nem feltétlenül a glutén a felelős.

Bebizonyították, hogy a FODMAP kategóriába tartozó vegyületek melyek különböző növényi eredetű élelmiszerekben vannak jelen nagyobb problémát okozhatnak. Igazság: Még ha némely emberek búza intoleranciával küzdenek is, ezért nem a glutén a felelős.

metabolikus hatás a női zsírveszteség

További összetevők is hatással lehetnek a probléma kialakulására. Hasonló mennyiségű kalóriát tartalmaznak, de a teljes kiőrlésű kenyér glikémiás és inzulin indexe is alacsonyabb, tehát fogyasztása a test alacsonyabb inzulinszintjéhez vezet. Ebből az okból kifolyólag, ahogy a magasabb rost és mikro tápanyag tartalom miatt állítják, hogy a teljes kiőrlésű kenyér egészségesebb, mint a fehér kenyér. Az igazság azonban az, hogy a fehér és a teljes kiőrlésű kenyér között viszonylag kevés a különbség.

Kategória Európai klinikai táplálkozás naplója (Július 2020)

Igen, a teljes kiőrlésű kenyér magasabb rosttartalommal rendelkezik, de ez a mennyiség a gyümölccsel, vagy a zöldséggel összehasonlítva elég alacsony. Az egyedüli dolog, ami radikálisan megkülönbözteti a teljes kiőrlésű kenyeret a fehértől, a magasabb fitinsav tartalom.

  1. Követés A hosszan tartó edzés közben felszaporodó tejsav teljesítményre gyakorolt hatásának vizsgálata nagy múltra tekinthet vissza.
  2. Csupán a fitneszipar szakzsargonja vagy netán hangzatosabb így?
  3. A test felépítése, működése és a sejtek Egy ember kb.
  4. Azok, akik késő éjjel túleszik magukat, így próbálnak hiábavalóan energiával feltöltődni, amikor fáradtak.
  5. Fogyás 30- as évek végén
  6. Egészségügyi tudástár - vasarytamasalapitvany.hu
  7. Fogyás eredményekkel csinál zumba

A fitinsav az olyan ásványi anyagokra kötődik, mint a vas és a cink, így csekély mértékben csökkentheti a felszívódásukat a testben. Másrészről pedig a fitinsav a vastagbélre óvó és gyulladáscsökkentő hatással van. Igazság: A vélemény, mely szerint a teljes kiőrlésű kenyér egészségesebb, mint a fehér kenyér, nem igaz. Csak minimális különbségek vannak köztük — a rost és a mikro tápanyag tartalma egyiknek sem magas.

A savasodás segíti vagy gátolja a jobb teljesítményt?

A fruktóz egy másik fajta cukorszintén felhasználható energiaforrásként, amíg a máj nincs megtelve glikogénnel. Amint a fruktóz már nincs energiaként felhasználva, zsírsavakká alakul át.

Az első kutatások arra a meggyőződésre jutottak, hogy a fruktóz a máj elzsírosodásához, ahogy inzulin rezisztenciához, vagy elhízáshoz vezethet. A magas fruktóz tartalmú kukoricaszirupot HFCS a magas fruktóz tartalma miatt egészségtelennek tartják.

A tény, hogy fogyni iszlám magas fruktóz tartalmú kukoricaszirup több fruktózt tartalmazhat elhanyagolható. Ez azonban nem ennyire egyértelmű. Némely vegyületek ráadásul hatékonyabbak táplálék kiegészítő formában. Egy ilyen példa a kurkumában található kurkumin, mely gyakran piperinnel van kiegészítve fekete bors kivonatvagy liposzómás formában nyerik az amúgy alacsony biológiai elérhetőségének növelésére.

Piroszőlősav

Ugyanez mondható el a vitaminokról is. Például a fillokinon K1-vitamin a növényi membránokhoz stabilan kötődik, ezért biológiailag hozzáférhetőbb kiegészítő formában. Hasonlóan a folsav is B9 kiegészítőmely biológiailag hozzáférhetőbb, mint a folát az élelmiszerekben természetesen jelen lévő B9. Több vitaminnak van természetes és szintetikus formája is. Ez teszi őket hozzáférhetőbbé több ember számára. Például, ha a B12 -t nem lehetne szintetizálni, az a vegánok számára anyagilag nagyon megterhelő lenne.

metabolikus hatás a női zsírveszteség

Igazság: Ami a vitaminokat illeti, az élelmiszerek nem nyújtják mindig feltétlenül a jobb megoldást, mint a táplálék kiegészítők. Az egyik érv az, hogy az intenzív mezőgazdálkodás a termőtalaj kimerüléséhez vezetett, tehát a természetes élelmiszerek zöldség, gabonafélék, és az általuk táplált állatok nem nyújtanak elegendő vitamint és ásványi anyagot. Az emberek egyharmada multivitamint fogyaszt. Nem létezik semmilyen bizonyíték arról, hogy multivitamin szedésével tovább fogunk élniés bár valamilyen módon hozzájárulhat az egészségünk javulásáhozmásokkal ronthat is rajta.

Tény az, hogy a multivitaminok ritkán vannak jól megtervezve. A költségekre és a térbeli viszonyokra való tekintettel az emberek napi egy tabletta szedéséhez szoktak és ódzkodnának egyszerre tízet bevenni belőlea multivitaminok általában mikronutriensekkel vannak kiegészítve, melyek az egészséges ételekben gazdagon megtalálhatóak, viszont kevés bennük az olyan anyag, melyekre valójában szükségünk van.

A legjobb, ha arra összpontosítunk, amire szükségünk van — például Bvitaminra akkor, ha vegán, vagy idős vagy, D-vitaminra, ha metabolikus hatás a női zsírveszteség ritkán tartózkodsz természetes napfényen. Rengeteg élelmiszer van tele olyan mikrotápanyagokkal, melyek gyakran hiányoznak a testünkből. Például a tej gyakran D-vitaminnal k link karcsúsító test kiegészítve, a só jódozott, más élelmiszerek folsavval vannak gazdagítva, ezért valószínűleg, hogy felesleggel rendelkezünk, nemhogy hiányban szenvednénk.

Ebből a szemszögből látva, több élelmiszerünk viselkedik kiegészítőként. Csak táplálék kiegészítőkön élni, abban az esetben működne, ha tudnánk, mi az, ami nélkülözhetetlen számunkra. Minden nappal tanulunk valami metabolikus hatás a női zsírveszteség, de még mindig nem tudunk eleget az élelmiszerek összetevőiről és a kölcsönhatásaikról a testünk különböző rendszereivel.

Amíg nem értjük meg tökéletesen az emberi testet és a tápanyag követelményeit, biztonságosabb lesz számunkra, ha változatos étrendet folytatunk. Igazság: A táplálék kiegészítőknek is megvan a felhasználási módjuk. Rengeteg előny származik belőlük, de ahogy a nevükben is benne van, nem helyettesíthetik az egészséges étrendet — csak kiegészíthetik azt.

Egyesek számára azt jelenti, hogy kerüljünk el mindent, ami nem természetes. A vegán étrendet az egészséges metabolikus hatás a női zsírveszteség prototípusának is vehetjük, mivel kerüli az összes állati eredetű terméket, akár etikai okból, akár az egészségi állapot javítása miatt. Még ha a vegánok és a vegetáriánusok hosszabb ideig is élnekez különböző okok miatt lehet így, melyek nincsenek összefüggésben az étellel.

Például az emberek, akik a vegán étrend szerint élnek, általában relaxációs gyakorlatokat is metabolikus hatás a női zsírveszteség meditáció, jóga …elkerülik a nagymértékű alkoholfogyasztást és nem dohányoznak.

Olvassa el is