A mandulatej tényleg egészséges? | Well&fit

mandula felhasználása a fogyásban

Emiatt nagyszerűen beilleszthető a fogyókúrás étrendbe, illetve tökéletes alapanyaga lehet a smoothie-knak és a reform süteményeknek is. Szinte bárki fogyaszthatja, mivel könnyen emészthető, laktóz- és gluténmentes. Átlagos kalciumtartalma is kimagasló, azonban ez termékenként jelentősen eltérő lehet, attól függően, hogy elkészítés során adnak-e hozzá ebből az ásványi anyagból vagy sem.

D-vitaminnal dúsított változatait különösön télen érdemes fogyasztani, az immunrendszer megerősítése érdekében.

A mandulatej tényleg egészséges?

A mandulatej hátrányai Fő hátránya, hogy nagyon kevés fehérje található benne. A friss kutatások szerint a fehérjében gazdag étrend jelentősen hozzájárul a sikeres fogyáshoz. Ebből a szempontból tehát sokkal jobban járunk a tehén- de a szójatejjel is.

Forrás: Medipress Naponta egy maréknyi mandula fogyasztása távol tartja az éhséget, és kiváltja a kevésbé egészséges ételekből származó üres kalóriákat. Sokunknak nehézséget jelent, hogy kiegyensúlyozott étrendet kövessünk és karcsúak maradjunk. Szeretnénk fogyni, de képtelenek vagyunk lemondani a nassolásrólmondjuk a chipsről vagy a süteményekről. Jó hír, hogy egy friss kutatás kimutatta, hogy csupán annyi a dolgunk, hogy az egészségtelen rágcsálnivalókról mandulára váltunk.

Azonban felmerül a kérdés, hogy lehetséges ez, amikor a mandula magában fehérjedús? Úgy, hogy feldolgozás során kevés mandula jut a termékbe.

Ha fogyni szeretnél, egyél mandulát!

Léteznek azonban fehérjével dúsított mandulatejek is, ahol borsófehérje hozzáadásával teszik előnyösebbé a tápanyagtartalmat. Végül, de nem utolsósorban, a termékek többsége tele van cukorral.

mandula felhasználása a fogyásban

Általában csak akkor nem rejtenek cukrot, ha a megnevezés mellett rögtön fel van tüntetve, hogy édesítetlen unsweetened vagy hozzáadott cukrot nem tartalmaz. Mindig alaposan nézzük meg tehát az összetevőket, mielőtt megvásárolnánk az adott terméket.

Összegzés A mandulatej önmagában tehát nem mandula felhasználása a fogyásban tápanyagdús, akár a tehén- akár a szójatejhez képes nézzük.

mandula felhasználása a fogyásban

Nagyot dobhat a termék tápanyagtartalmán, ha kalciummal, D-vitaminnal és fehérjével dúsítják. A szójatej jobban kiválthatja a tejet, hiszen tápanyagtartalma hasonlóbb. Magas ösztrogéntartalma miatt viszont kiemelten fontos mértékkel történő fogyasztása.

Hogy akkor mit is igyunk? Ha csak néhány alkalommal cserélnénk le a tehéntejet mandulatejreés nem ez lesz az elsődleges kalcium- vagy fehérje forrásunk, akkor a cukor hozzáadása nélkül készült mandulatej tökéletes választás.

mandula felhasználása a fogyásban

Íze és minimális szénhidráttartalma miatt használjuk bátran smoothie-kba és süteményekbe. Azonban, ha vegánok, laktózérzékenyek vagy tejallergiások vagyunk, érdemes váltogatni a különböző növényi tejeket. Fotó: RF.

Olvassa el is