Ezért kell zsírt enni, hogy fogyni tudj! | Well&fit

elégetik a zsírt

Kövess Péter Mennyire működnek a természetes rovarriasztók? Ha valaki fogyni szeretne, az első dolog, ami általában eszébe jut, a futás.

Írta: Csehi Dorina A fogyás, a szívbetegségek kockázatának csökkentése és a jobb közérzet titka, hogy felpakold a tányérodat zsírral. Persze nem mindegy, hogy milyennel!

Elvileg futás közben zsírt égetünk — és minél tovább futunk, annál több zsírtól szabadulunk meg. Vagy mégsem?

Minden, amit a zsírégetésről tényleg tudni kell jún 4.

Utánajártunk, melyik a legjobb zsírégető edzés! A fogyás és zsírégetés kapcsán általában a kardióedzésre, azon belül is elsősorban a futásra asszociálunk.

Hatástalan vagy éppen életveszélyes?

A legtöbben tisztában vagyunk vele, hogy a futás segít a fogyásban, ám a gyakorlatban a képlet ennél egy kicsit bonyolultabb. Ádám Norbert személyi edző  segítségével elégetik a zsírt a kardiózás és a zsírégetés összefüggésével kapcsolatos tévhiteket.

elégetik a zsírt

Tehát nagyon leegyszerűsítve a zsírraktárak biztosítják az energiát. Miért nem ideális a hosszan tartó kardióedzés a zsírégetéshez?

(2020)MÉLY SZEGÉNYSÉG ROMÁNIÁBA- ERDÉLY(POVERTY IN ROMANIA)

Fontos megjegyezni, hogy ha sokáig végzünk egy kardiómozgást, az nem feltétlenül jelent szuperhatékony zsírbontást. Hogy miért?

elégetik a zsírt

Összefoglalva: ha sokáig kardiózunk, és a teljesítményünk százalékán végezzük a mozgást, akkor bizony csak egy darabig égetünk zsírt, utána szervezetünk izmot kezd el lebontani. Ilyen például a taposás vagy az emelkedő módban sétálás a futópadon. A probléma a következő: a tartós, közepes intenzitású kardióedzés emeli a kortizolszintet, ez pedig nemcsak izomvesztéshez vezet, de rontja az inzulinérzékenységet, és ezáltal az elhízást is elősegíti.

Nézz meg egy zsírégető emberi test és egy sprintert — melyikük fizikuma tetszik jobban?

elégetik a zsírt

Melyik a legjobb edzés zsírégetéshez? Fotó: Shutterstock A kulcs: izomtömeg-növelés és intervalledzés Oké, a kardió tehát nem elég, ha minél több zsírtól akarunk megszabadulni, de akkor mit csináljunk?

Fontos tudni, hogy minél több az izom, annál több kalóriát égethetünk el.

elégetik a zsírt

Nyugalmi állapotban az elégetett kalóriák jelentős része a zsírbontásból származik, és minél több mitokondriummal rendelkezünk az energia előállításában és annak elraktározásában szerepet játszó sejtszervecskeannál több zsírt tudunk elégetni.

Tehát a cél, hogy növeljük az izomtömegünket és a mitokondriumok elégetik a zsírt. Az izomtömeg növelése a megfelelően megtervezett súlyzós edzéssel érhető el.

Mit, hol, mennyiért?

Nem mellesleg, ha azonos ideig végzünk súlyzós edzést és kardiót, akkor a súlyzós edzéssel több kalóriát és zsírt tudunk elégetni. A mitokondriumok számának növelése pedig a legkönnyebben magas intenzitású intervallumedzés segítségével érhető el.

elégetik a zsírt

Az intervallumedzéssel és a magas intenzitású edzéssel pedig több zsírtól tudunk megszabadulni, mint a hagyományos kardióval. A lényeg tehát a következő: ha fogyni szeretnélakkor felejtsd el az állandó intenzitású kardióedzéseket.

  1. Mindenki szeretne több zsírt égetni fogyás, alakformálás, egészségmegőrzés, jólét vagy sport céljából.
  2. Kövess Péter Mennyire működnek a természetes rovarriasztók?

Ne maradj le semmiről!

Olvassa el is