az egészség a zsír világában
  • Egészséges zsírok | Mik azok és mely ételekben találhatók? - MYPROTEIN™
  • Tíz táplálkozási mítosz nagyító alatt Szerző: WEBBeteg A zsír rossz, a fehérje jó, ha este eszünk, az hizlal, ha keveset eszünk, akkor fogyunk.
  • Kókuszzsír, az egészséges zsír

Zsíros, mégis egészséges? Tisztázzuk végre, hogy mit az egészség a zsír világában, aki diétázik!

A zsír tényleg olyan rossz?

Marhahús Az egészséges életmód hívei a csirke- pulyka- és halfogyasztásra esküsznek, míg a vörös húsokat igyekeznek elkerülni, éppen magas telítettzsírsav-tartalmuk miatt. Ebben az elméletben azonban van egy kis hiba.

A zsírsav mennyiségének legalább a fele ugyanis egyszeresen telítetlen zsírsav, vagyis olajsav. Ez pedig olyan egészséges zsírtípus, amely az olívaolajban is megtalálható. A marhahúsban található zsírsavak csökkentik a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának az esélyét, valamint csökkentik az összkoleszterinszintet.

A szénhidrát vagy a zsír… Az ételek összetevőinek helyes aránya alapvető az elhízás megelőzésében, illetve kezelésében. A szénhidrátok az emberi szervezet legfőbb energiaforrásai. A szénhidrátok 1 grammjának elégetésével a szervezet 4 kcal energiához jut.

A marhahús — és a többi vörös hús is — sok és jó minőségű fehérjét tartalmaz, valamint gazdag vasban, cinkben és a B-vitaminban. Baromfi Nem ellentmondás, a marhahús után a csirke- és a pulykafogyasztást is reklámozzuk. Ám ezúttal kicsit másképp.

A szénhidrát vagy a zsír hízlal jobban?

A diétás ételjavaslatok esetében ugyanis többnyire csak a csirke- és pulykamellfilé jön szóba, mint egészséges baromfihús, ráadásul bőr nélkül. Azt gondoljuk, nem kell megijedni a comboktól, de a bőrétől sem. Zsírosabb falatok persze, ám amellett, hogy a hús nagy mennyiségű és nagyon jó minőségű fehérjét tartalmaz, állati zsiradékának összetétele nagyon hasonlít a marhahúséhoz. Vagyis, jó hatással van a vérzsírszintre.

Lehet, hogy te is túl sok zsírt eszel? Most megtudhatod!

Azt pedig ne feledjük el, hogy a koleszterinszintünket nem a zsír elhagyásával, hanem tudatos, jól megválasztott fogyasztásával és az ételek helyes párosításával állíthatjuk be az optimális szintre. Nagyon fontos, hogy grillezés közben soha ne szurkáljuk villával a húst Fotó: Shutterstock Sertéshús Ha sovány, szinte fehérhús-számba megy, hiszen egy száraz karajszelet kevesebb zsírt tartalmaz, mint a csirkemell.

az egészség a zsír világában

A sertésnek azonban vannak olyan részei, amelyek éppen az állati zsír hatására lesznek olyan omlósak és finomak. Gondoljunk a tarjára vagy a szalonnának való részekre. Lássuk be, ezek népszerűbb részei egy sertésnek, mint az egészség a zsír világában karaj.

az egészség a zsír világában

A sertés előnye nemcsak a jó minőségű zsírban rejtőzik, hanem abban, hogy a finom zsírja miatt kiválóan társítható párolt vagy főtt zöldségekkel. Ezáltal nagyon laktató ételeket készíthetünk belőle, amelyek a koleszterinszintre sincsenek rossz hatással. Azonban a bacon és az egyéb szalonnaféleségek nátriumot, tartósítószereket és egyéb nitrátokat tartalmazhatnak, amelyek növelik a vérnyomást. Ennek elkerülése érdekében igyekezzünk mindig friss sertéshúst vásárolni és kerüljük a csomagolt termékeket.

az egészség a zsír világában

Tojás A tojás több esszenciális vitamint és ásványi anyagot rejt kalóriánkéntmint bármely más élelmiszer. Ezenkívül kolint tartalmaz, amely segít a szervezetnek a zsírt energiává alakítani, így a tojásfogyasztással nem csak jóllakottnak, de energikusnak is érezhetjük magunkat.

az egészség a zsír világában

Nagy mennyiségben tartalmaz luteint, amely a szürkehályog kialakulásának esélyét csökkenti. Még a diétába is belefér, hiszen felmérések szerint, aki reggelire tojást fogyaszt — alkalmanként egy-egy darabot —, sokkal később lesz ismét éhes, és a nap további részében is kevesebb ételt kíván, mint azok, akik ugyanennyi kalóriát más ételek formájában fogyasztanak el.

  1. Hogyan lehet lefogyni 1 kg hetente
  2. Óvatosan a zsírokkal
  3. Fogyás lexington
  4. Lpg endermologie fogyás

Sajtfélék Több jó ok is van a sajtfogyasztásra. Egyrészt a sajtok nagyon finomak. Minél intenzívebb íze van egy sajtnak, annál kisebb mennyiség elég belőle és annál tovább tart utána a telítettségérzet.

  • Zsíros, mégis egészséges? Tisztázzuk végre, hogy mit ehet, aki diétázik! | Diéta és Fitnesz
  • Zsír nélkül az emberi szervezet nem maradna életben.
  • Az olívaolaj és az egészség | Cikkek | gasztroABC

Másrészt nagyon gazdag fehérjében és persze zsírban isde súlycsökkenés és fáradtság okai ezért rendkívül tápláló is.

Fogyasztható saláták, főételek hozzáadott aromájaként, de nassolnivaló is.

Óvatosan a zsírokkal

Gyümölccsel vagy friss zöldséggel remek tízórai vagy uzsonna lehet. Naponta dkg-nál többet azonban egyik sajtféleségből sem javasolt fogyasztani.

az egészség a zsír világában

Legjobbak az érlelt, intenzív aromájú sajtok, ezek villámgyorsan laktatnak. Vaj Néhány évvel ezelőtt a kutatások azt jelezték, hogy a vaj egészségesebb alternatívája a margarin, javasolt inkább az utóbbi fogyasztása. Ma ez az elmélet megdőlni látszik, újabb kutatások megint inkább a vaj fogyasztását sugalmazzák.

Szakértőink Csanya Terepfutóként, versenyszervezőként és a Terepfutás. Sokak szerint egyszemélyes felelőse vagyok a versenyeimen rendszeresen ismétlődő esőnek, sárnak, kánikulának ez természetesen alaptalan pletyka csupán. Másfél évtizedes terepfutó és esőtáncos múlttal várom kérdéseiteket. Frányó Eszter A táplálkozásnak önmagában nincs teljesítményfokozó hatása, de ha nem megfelelően viszed be a tápanyagokat, azzal nagyban ronthatsz a teljesítményeden. Dietetikusként az a célom, hogy kihozzam belőled a maximumot, méghozzá olyan személyre szabott tanácsokkal és étrenddel, amiben nem hagyom figyelmen kívül azt sem, hogy mi a kedvenc ételed.

A vaj valóban telített zsírban gazdag, de ez valódi és természetes állati zsír, éppen olyan, amilyen a csirkében, pulykában vagy a marhahúsban található.

Olvassa el is