alacsony intenzitású zsírégetés

Egészségesek-e a gyors, látványos változást ígérő, trendi fogyókúrás irányzatok? Tényleg olyan nagy ördöngösség a zsírtartalékainkat mozgósítani?

Mire figyelj zsírégető edzés során?

Hatásosak-e az étrend-kiegészítők? Nagyon egyszerűen: a zsírégetés valójában nem jelent mást, mint a zsírsavak energiaként való felhasználását ezt tudományosan lipolízisnek hívják. Az elsődleges, legkönnyebben mozgósítható tápanyagok a szénhidrátok.

Nehezen mozgósítható, de nagy energiát jelentő üzemanyag a zsír.

  • Fogyás kap egy utat
  • Melyik zsírégető edzés a leghatásosabb a számodra? | Intenset blog
  • Zsírégetési fáradtság
  • Fogyás és zsírégetés: Alacsony vagy magas intenzítású kardió edzés?
  • Zsírégető csomagolás

Zsírraktáraink átlagosan ezer kalória energiát tárolnak, szénhidrátraktáraink glikogén formájában pedig kb. Zsírszövet azonban nemcsak zsiradékban bő táplálkozás esetén halmozódhat fel, hanem a fölösleges,  fel nem használt szénhidrát is elraktározódhat a zsírsejtekben.

Fehérjékből is képes a szervezet energiát előállítani, azonban mivel az izmainkon kívül nem tud a szervezet proteint tárolni, a saját fehérjéket azaz izmainkat kezdi el lebontani és energiaként felhasználni.

Ez az állapot egy átlagember számára is kerülendő, nem beszélve a sportolókról! Milyen mozgással égethetünk zsírt?

Vágjunk is bele: mitől lesz hatékony a zsírégető edzés?

Nyugalmi állapotban és alacsony intenzitású testmozgás pl. Fizikai aktivitás hatására megváltozik a szervezet energiafelhasználása.

  1. Zsírégető kardió edzés | Biztos fogyás
  2. Zsírt égetnél? Így csináld! | Well&fit
  3. Szálkásodj aerob edzéssel!
  4. Nordictrack zsírégetés

A tevékenység idejétől, intenzitásától függően különböző arányban mozgósítjuk a szervezet szénhidrát- illetve zsírraktárait. Pár perces fizikai aktivitás során pl.

alacsony intenzitású zsírégetés

Teljesen kiürülni azonban sosem fognak! Ha táplálkozásunk során vagy csak közvetlenül edzés előtt csökkentjük a szénhidrátbevitelt, a szervezet kénytelen lesz előbb a zsírraktárakhoz nyúlni.

Mit tegyél még a zsírégetés gyorsítása érdekében?

Nem elég tehát a mérleget figyelni vagy ész nélkül megvonni magunktól a táplálékot. Mindamellett természetesen kiemelten fontos a rendszeres fizikai aktivitást is.

alacsony intenzitású zsírégetés

Mindkét alappillérnek teljesülnie kell, hogy az alacsony intenzitású zsírégetés tartós legyen. A gyors fogyást ígérő divatdiéták nem hoznak igazi változtatást Ha van is eredmény rövidtávon, valószínűleg nem lesz tartós.

alacsony intenzitású zsírégetés

Jegyezzük meg: ne szigorú diétaként, fogyókúraként tekintsünk az új étrendünkre! Fogjuk fel tanulásként, hosszútávon fenntartható életmódként. Tanulunk, megismerjük a szervezet reakcióit és egyes alapanyagok, élelmiszerek tulajdonságait, összetételét. Új recepteket, új konyhatechnológiai fortélyokat is tanulunk az út során.

A helyes fogyókúrás étrend ismérvei Avagy honnan tudhatjuk, jól csináljuk-e a fogyókúrát.

További cikkeink a témában

Nem csökken jelentősen a zsírmentes testtömeg azaz az izomzat. Nem alakul ki anyagcserezavar, egészségkárosodás.

  • Két héten belül lefogyni
  • A hatékony zsírégetés alapjai :: Fitness Akadémia
  • Fogyás szoros torok
  • Zsírégető zóna - Fogyókúra | Femina
  • Lendület zsír veszteség

Nem alakul ki kínzó éhségérzet. Biztosítva van a alacsony intenzitású zsírégetés energia- tápanyag- vitamin- és ásványianyag-ellátás.

alacsony intenzitású zsírégetés

Miből mennyit együnk fogyókúra idején, azaz a zsírégetés időszakában? Az egészséges táplálkozásban amikor nincs szükség zsírégetésre, azaz nem fogyókúra esetén azt javasoljuk, hogy a szénhidrátfogyasztás kb. Mivel minden ember más és más, egyedi igényekkel, általánosítani nem szabad.

Na de térjünk vissza a kerékpárokhoz…

Hogy pontosan mennyi energiára, szénhidrátra, zsírra, fehérjére van szükségünk, egyéni igényeink, életmódunk határozzák meg. Nem érdemes tehát előre legyártott mintaétrendeket követni!

alacsony intenzitású zsírégetés

Ami az egyik embernél beválik, nem biztos, hogy a másiknál is működik. A zsírégető — fogyókúrás — étrend jellemzői: viszonylag energiaszegény, viszonylag szénhidrátszegény pontosabban fogalmazva: a megfelelő mennyiségre, minőségre és időzítésre kell odafigyelnirelatív fehérjedús.

Olvassa el is